Pagina's

donderdag 12 december 2013

Ongeduld

Ik wilde al een tijdje hangers van brooddeeg maken.
Ik zag ergens fotos van hele leuke.
Met stempels, dat was het laatste zetje.
Spullen verzameld inclusief de deegroller van little mister Moose.
Dat bracht overigens aan het licht dat het opvoedthema delen nog wat aandacht verdiend.
 
Deeg gemaakt van 1 kopje zout, 2 kopjes bloem en 1 kopje warm water.
Even kneden en een heerlijk zacht soepel deeg ontstond.
En dan rollen, stempelen en uitsnijden maar.Die volgorde is ook het makkelijkst.
 
Little miss Moose en een vriendinnetje deden ook mee.
Zo ontstond een hele berg.
Met een rietje maakten we de gaatjes.
Ik deed een bakplaat vol in de oven op 100 graden, drie kwartier ofzo.
De rest liet ik gewoon drogen.
Beide varianten werden maar niet droog.
Er stond wel al dat het in de lucht drogen wel drie dagen kon duren.
Zo veel geduld bleek ik niet te hebben.
Ik deed ze alsnog allemaal in de oven op 200 graden.
Na 20 minuten keek ik en zag ik dat sommige bruin begonnen te kleuren.
Dat was niet de bedoeling.
Ongeduld brengt ook niks goeds dacht ik heel Wijs.
En te laat.
Toch vond ik ze nog leuk.
Door sommige deed ik al touwtjes.
 En ik maakte een proefpakje.
De gratis knuffel van de kringloop, die ik nog zou voorstellen, kreeg er ook een.
p.s. Je kunt nog meedoen voor een pakketje leuke memory-, lotto- & kwartetkaartjes!






4 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk geworden. Dit staat ook nog op mijn, zeer lange, lijst van todo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn ze uiteindelijk wel goed hard geworden? Ik heb ze pas met klei gemaakt maar met deeg lijkt me toch fijner werken.
    Groetjes, Ruchama

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik heb ze pas van witte klei van de Action gemaakt en dat ging veel makkelijker en ik vond ze ook mooier. En ze waren sneller droog ;-)

      Verwijderen

Leuk als je reageert, fijne dag (of nacht?) nog!