Pagina's

zaterdag 1 maart 2014

Toeval

Soms komen dingen heel mooi samen.
Toeval bestaat niet?
Ik vind het leuk om nieuwe creatieve dingen uit te proberen.
Het liefst geef ik het dan aan iemand weg.
Nu wilde ik de cover van zo'n klein schrijfboekje kruissteek-borduren.
Bepalen wat je wilt maken, voorprikken (of andersom) en gaan.
Je moet er geen haast bij hebben maar het duurt gelukkig ook geen uren.
Ik ging het boekje maken voor een lieve vriendin.
Die had ik al eerder andere schrijfboekjes gegeven.
Omdat het zo fijn kan zijn om door dingen op te schrijven je gedachten te ordenen.
En/of sommige dingen voor later te bewaren.
Ik werkte de wat rommelige achterkant van het borduren weg met de eerste bladzijde en een stukje mooi papier.
Verderop plakte ik verspreid over een aantal pagina's een verhaaltje van Toon Tellegen.
Ik hou erg van zijn dierenverhalen en ze zijn vaak op allerlei manieren te interpreteren.
Voor mij ging deze over vriendschap in tijden wanneer het echt nodig is.
Je kunt het hele verhaaltje hier lezen.
Aan het eind kwam een prachtige tekening van een, in mijn beleving, vrij kaal egeltje.
Wat perfect bij het verhaaltje paste.
Het is getekend door Grietje van Fotootje Vandaag.
Ze stuurde het me op omdat ik het zo mooi vond en als bedankje voor het ontvangen van de Magic Forrest-kaarten.
Heel lief.
En het kwam zo op het goede moment.
Ik was al even bezig met het boekje maar kon maar niet het juiste plaatje vinden...
Mijn vriendin was er heel blij mee.
Lang leve toeval.

3 opmerkingen:

  1. En nog eens dubbel toeval! Weet je waar ik, zonder dat ik dit blog van jou nog had gelezen, aan begonnen ben? Aan het maken van illustraties bij een verhaal van Toon Tellegen (Voor een wedstrijd waar ik aan deel wil nemen) Dubbel toeval dus! En verder leuk om te zien hoe je dat tekeningetje weer verder hebt gebruikt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je reageert, fijne dag (of nacht?) nog!