Pagina's

dinsdag 15 april 2014

Steal and improve

In Maak Magazine stond een advertentie met daarin een DIY voor een harmonicamapje.
Het werd gemaakt van een vouwblaadje.
Ik was bezig met een snailmail waarin ik zo'n mapje wilde meesturen.
Maar dan groter en steviger.
Dus paste ik het idee wat aan.
Nodig:
-3 (of meer) A4 vellen papier of vierkante vellen van 20 cm of groter
-1 dikker A4-vel of vierkant voor de buitenkant
-liniaal
-touw
-naald
-lijm (Pritt)
-schaar of snijmesje
Meet op de A4-vellen 21 cm af en knip of snij ze vierkant.
Vouw de vellen in drieën waarbij je een overlap aanhoudt van ongeveer 2 cm.
Zorg er in ieder geval voor dat bij elk vel de overlap hetzelfde is.
Als je eenzijdig dessinpapier voor de binnenkant gebruikt, zoals ik, kun je kiezen of je het dessin in de zakjes of aan de buitenkant wilt hebben. Ik koos voor de binnenkant.
Lijm de gevouwen vellen op de overlap dicht en vouw ze dubbel.
Pas de vellen in elkaar zoals jij leuk vindt.
Niet of naai de zakjes aan de onderkant in het midden aan elkaar.
Wat mij betreft is naaien makkelijker, vanwege de dikte, en mooier.
Plak nu de zakjes op de naden aan elkaar vast en knip de randen eventueel bij zodat ze mooi gelijk zijn.
En klaar.
Nu al.
Hou ik van.
Je kunt de buitenkant natuurlijk nog helemaal "customizen".
Wat ga jij er in doen?

1 opmerking:

  1. Wat een leuk plan! Zoiets kan je flink volstoppen met allerlei frutsels. Ik vind het altijd wel prettig om bij snailmail een basis te hebben van een doosje of een mapje wat gevuld kan worden met papieren knutsels, stickers, kaartjes etc.Tijdens het knutselen worden er dan weer tig andere dingen verzonnen en ineens heb je een mega uitgebreide snailmail, oeps. Ach, ook best gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je reageert, fijne dag (of nacht?) nog!